Petua-petua cara cepat hamil

Saya ingin berkongsi tips tentang cara cepat hamil. Diharap ianya bermanfaat kepada anda yang masih lagi mencuba untuk mendapatkan kehamilan.

 1) Ambil Vitamin E dan Vitamin C
  • Selepas kajian dibuat oleh pakar-pakar reproduksi,didapati bahawa Vitamin E dapat menambahkan kebarangkalian anda untuk hamil. Ini kerana vitamin E mempunyai fungsi untuk meningkatkan serta manambahkan pergerakan sperma untuk sampai ke sel telur isteri anda. Maka, semakin cepat sperma sampai ke sel telur semakin tinggi kebarangkalian anda untuk hamil dan mempercepat proses kehamilan anda.
  • Selain itu, Vitamin C yang mempunyai khasiat untuk meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma sehingga 140%. Apabila kualiti serta kuantiti sperma bertambah, kebarangkalian untuk hamil semakin cerah. Oleh itu, mulai sekarang banyakkan mengambil sumber makanan yang mempunyai khasiat vitamin E dan C.


 2) Berhenti merokok
  •  Racun dan bahan kimia berbahaya yang ada dalam puntung rokok itu akan masuk ke dalam salur darah dan akan merebak ke seluruh sistem badan termasuklah sistem reproduksi. Kesannya, kualiti sperma akan rosak manakala sel telur akan berkurangan menyebabkan peluang untuk hamil akan tipis.


 3) Kurangkan stress
  •  Stress atau tekanan merupakan salah satu penyakit mental. Jika tidak diurus dengan baik anda bakal mengalami kemurungan yang kronik. Selain itu, jika anda mengalami stress yang melampau anda akan kehilangan banyak vitamin,mineral,oksigen dan zat dalam sistem reproduksi dan menyebabkan anda kurang subur.


 4) Jangan pakai seluar dalam yang ketat
  •  Apabila memakai seluar dalam yang ketat, menyebabkan suhu pada testis akan bertambah. Ini menjejaskan kesuburan sperma. Selain itu kurangkan penggunaan seluar dalam sangat baik.( ketika berada di rumah).


 5) Ambil makanan yang mempunyai anti-oxidant yang tinggi
  • Sayuran hijau,tomato,zink,asid folik antara bahan yang kaya dengan anti -oxidant. Anti-oxidant sangat baik untuk sistem reproduksi anda selain meningkatkan kesuburan sperma juga sel telur. Kajian telah dibuat dan mendapati individu yang kurang anti-oxidant mempunyai kualiti sperma yang rendah. Justeru, tingkatkan kualiti sperma dengan menambah anti-oxidant dalam badan.


 sedikit perkongsian tentang petua cepat hamil. Diharap dapat membantu bagi sesiapa yang berhajat. Terima kasih.

 Boleh hubungi kami untuk dapatkan Suplimen Kesuburan.(Vita-E, B-complex,zink,gla)
 Mohon like page kami 💟https://www.facebook.com/pages/Boutique-Vitamin

 Sumber~ebook cepat hamil.

 Utk keterangan lanjut, boleh pm saya wann|019-6669694
ID Shaklee : 908393
Pesan Sekarang (klik disini)
Dapatkan harga yang istimewa dengan menghubungi Wann di

Tel/sms/Whatsapp: 019 666 9694
facebook page : Boutique Vitamin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...